måndag 23 april 2012

Det goda i livet

Det goda i livet handlar ju faktiskt inte bara om vad man kan äta. De senaste dagarna har jag lagt mer energi och tid på att vara tillsammans med familjen och ha det gott tillsammans än att stå vid spisen. Därav min frånvaro från bloggen... Ni ska snart få flera recept att prova eller inspireras av, men först kommer lite bilder från min dag igår. Då packade vi in hund och barn i bilen och begav oss ut på en liten utflykt i den natursköna omgivningen. Det blev en härlig vandring som verkligen laddade batterierna!

Ett besök rekommenderas om du befinner dig i närheten av Skövde/Skara!
Särskilt fint på våren när de första blommorna kommit och det finns gott om vatten i vattenfallet

Hund och husse på väg
Det fanns många bra stenar att klättra upp på...
...och kasta sig ut ifrån!

De här små godingarna får mig att längta efter nässelsoppa!
Recept kommer inom kort :-)
Forsar förstås ännu häftigare tidigare på året när isen och snön smälter!
Vi slapp regn, men inte leran under tassarna...
Nej, jag går inte på alla fyra ;-)
men man blir skitig av att hålla hundens leriga lina också!

Hoppas att ni också hade en trevlig helg!
Nu ska jag återvända till köket och se till att skriva ner några nya recept åt er :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar