söndag 1 april 2012

Goda räkor

Om jag nu klagade lite på kycklingarna häromdagen så vill jag idag vara lite mer positiv och slå ett slag för räkorna vi åt igår. Ni kan själva läsa påstexterna här nedan om de burfångade stora räkorna. Jag tycker det låter som ett vettigt räkfiske, eller vad säger ni?



Just dessa räkor hamnade i en liten förrätt med avokado. Enkelt, fräscht och till och med nyttigt :-) De flesta av er har säkert gjort något liknande någon gång.


Denna gång använde jag mig av en avokado, saften från knappt en halv citron, ett par matskedar finhackad rödlök, några droppar tabasco, en nypa salt och ca 500 g räkor (köptes med skal såklart).
Avokadon mosade jag med citronsaften och blandade sedan ner alla de andra ingredienserna. Jag la åt sidan 14 räkor och hackade de övriga i mindre bitar som även de blandades ner i avokadomoset. Sist av allt fördelade jag moset i de två avokadoskalhalvorna och toppade med de hela räkorna. Ingen majonäs. Ingen gräddfil eller crème fraîche. MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar