fredag 11 maj 2012

Puré...

Usch vad jag skäms! De senaste dagarna har jag lämnat bloggen helt övergiven :( Men det jag nu lagat är det nog ingen som önskar recept på direkt, jag har nämligen lagat en massa barnmat. Morotspuré, potatispuré, palsternackspuré, majspuré... Puré, puré, puré! Passade på att koka lite större mängder den här gången så behöver jag inte göra det lika ofta. In i iskubslådorna i frysen och se'n i påsar när det stelnat. Helt perfekt och mycket billigare än burkmat!

Imorgon lovar jag er dock att det ska handla om något godare och festligare än barnmatspuré! Då blir det något med brittiskt tema som jag tycker passar bra på helgen...

Blandpuré med potatis och morot samt palsternackspuré.
Majspurén behöver arbetas lite extra...
...för vem vet vad alla dessa fibrer skulle göra med en stackars bebismage?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar