torsdag 26 juli 2012

Sommardagar

Sommaren är äntligen här med sol och värme! De senaste dagarna har ju varit helt underbara. Jag önskar att jag hade ro att bara ligga och lata mig och lapa sol, men för det mesta ser jag något jag måste, eller hemskt gärna vill, fixa i trädgården eller inne i huset. Ja, och så är det ju vår lille son som inte ens är året som kräver lite uppmärksamhet... Och hunden som behöver en promenad nu och då... Men just precis nu ligger jag i alla fall helt stilla på soffan ute på altanen och njuter av värmen. Sonen sover siesta i vagnen och hunden gömmer sig i skuggan. Mannen klättrar upp och ner på stegen och färgar om huset och jag är verkligen imponerad av att han som är höjdrädd vågat sig ända högst upp på gaveln, ca sex meter. Jag stannar på backen, trots att jag en gång i tiden klättrade upp i en svajande mast på ett skolfartyg!

Som ni kanske har märkt har sommaren dock inneburit att det blir allt glesare mellan blogginläggen. Kanske kan man tycka att nu borde jag ju hinna skriva massor när maken dessutom har semester och vi kan dela lite mer på bebissysslorna. Men nej. Icke! Det är ju nu jag behöver kolla till odlingarna titt som tätt, skörda och ta hand om det jag odlat. Det är nu huset ska borstas och färgas, det är nu jag vill vara ute så mycket som möjligt. Någon gång emellanåt försöker jag också bara sitta ner och njuta... Men att spendera en massa tid framför datorn är faktiskt inte så lockande, även om jag egentligen har en hel massa idéer och recept jag vill dela med mig av.
Hoppas att också ni njuter av sommarvärmen och unnar er en och annan lat stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar