lördag 7 april 2012

Påskafton

Här har vi en lugn påskafton efter att våra gäster sedan i torsdags nu åkt hem. Vi har avnjutit såväl lammstek som påsktårta dessa dagar och båda var mycket lyckade. Till lammsteken kunde jag bara inte finna färsk salvia någonstans så det fick bli med mynta istället. Jag vägrar använda torkad salvia eftersom den enligt mig inte alls smakar likadant som färsk. Det blev naturligtvis inte samma sak med mynta som med salvia, men väldigt gott ändå. Jag vill dock inte att det ska smaka bara mynta, så därför tog jag bara en halv kruka. Det var fullt tillräckligt och blev en bra smakbalans tycker jag. Till steken hade vi ugnslagade rotsaker kryddade med vitlök, rosmarin, citron, salt o peppar.
Lammstek med rotsaker
Årets påsktårta

Av våra gäster fick vi ett riktigt fint påskägg av choklad som vi knappt vill äta av för att det är så fint att se på... Eller vad säger ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar